måndag 28 mars 2011

Susanna på behandlingslinjen bloggar

Sedan hösten 2010 är jag elev på utbildningen Humanistisk behandlingslinje på distans. Det övergripande målet med utbildningen är att studera och utveckla förmågan att ge mig själv en djupare insikt i eget beteende samt förståelse för min omgivning. Det har funnits möjlighet för självständiga och kritiska bedömningar och att använda kunskaper som behandlats i utbildningen. Som elev har jag god erfarenhet av att studera på denna nivå. Det är lagom med kursmaterial och man deltar i praktiska övningar och har haft och har fortfarande många givande diskussioner tillsammans med kurskamrater. Vi delar våra tankar och funderingar som uppmanar att våga ompröva invanda föreställningar. Denna livsresa har varit och är fortfarande en resa inåt och framåt där möten med andra människors livserfarenheter och nya tankesätt ska ge oss styrkan att möta oss själva. Susanna Torvaldsdotter, författare till böckerna ”I Drogdjävulens Klor" & Min Galenskap Behövs För Att behålla Förståndet” , elev på humanistiska behandlingslinjen och bloggare i Dalademokraten. Läs mer om utbildningen på Brunnsviks hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar