tisdag 1 februari 2011

Första inlägget från Klara på Brunnsvik


Hej Brunnsviksbloggen!
Mitt namn är Klara Sjöblom, jag är 19 år, kommer från Lund och går musikpedagoglinjen här på Brunnsvik. Jag har lovat att representera min klass och hålla er uppdaterade om alla balla saker vi håller på med! Musikpedagoglinjen handlar väldigt mycket om att utvecklas som människa och musiker. Vi är 11 helt olika personer i vår klass, med olika erfarenheter och musikstilar. Och vi har så mycket att lära av varandra och att lära ut till varandra. Och det gör vi - varje dag. Vi följer vårt schema ganska strikt. Det innehåller kör, privatlektioner i huvud- och biinstrument, ensemblespel, ensembleledning, musikteori, musikorientering, gehör, pedagogik och scenisk gestaltning. Bara roliga musikämnen hela dagarna! Däremellan finns det stora möjligheter att öva och jamma, skapa egen musik, inspireras av den fantastiska naturen och umgås med alla fina människor på skolan.
Keep updated!
Klara

1 kommentar:

  1. Jag gick på Brunnsvik under senare stenåldern, 1964-67. Kul att läsa om dagens folkhögskola!

    SvaraRadera