tisdag 21 december 2010

Brunnsvikselev ställer ut på Dalarnas Museum


Stina Jansson, textilhantverkare och en av Brunnsvik Konsts studerande, ställer ut på Dalarnas Museum i Falun 18 dec - 9 jan. Hon visar plagg gjorda av skjortor och kostymer samt en video på samma tema som hon har producerat under sin tid på Brunnsvik. Hennes alster ingår i utställningen "Närproducerat" som har visat olika hantverkare från Dalarna under hösten 2010. "Det textila hantverket är min grund, det jag känner mig hemma i. Tycker om det fysiska i det - att ta i materialen och att händerna behövs för att tillverka saker. Jobbar oftast med materialåterbruk, av resurssnålhet och för att begränsningen i material oftast leder fram till nya former och uttryck. Just nu är jag på upptäcksfärd bland andra konstformer, för att utveckla mitt skapande. Letar efter mina sätt att låta hantverk få ta plats i samtiden", säger Stina Jansson.
Läs mer om Brunnsvik Konst på vår hemsida och på utbildningens egen blogg .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar