fredag 26 november 2010

Myter om alkohol diskuterades på Brunnsvik


"Allt finns i min svarta pärm: Fotona på den totalkraschade röda bilen som dom fick köra till skroten. Bilder på mig där jag ligger i sängen och ser död ut. Jag vänder blad och tittar på bassängträningen och gåträningen. Under en särskild flik har jag sparat röntgenkopiorna: Skallbensbrott, nyckelbensbrott, bäckenbensbrott och fotbrott."
Det skriver Andreas för kampanjen "Don´t drink and drive" på Vägverkets hemsida. Andreas åkte i bilen med en alkoholpåverkad förare och fick men för livet. Var tredje som dödas i trafiken är alkoholpåverkad. Om det pratade Allmänna linjens elever på gårdagens Forum. Med en blandning av allvar och humor tog eleverna kål på myter om alkohol.

1 kommentar:

  1. jag tyckte det var bra att allmänna linjen tog upp frågan alkohol? vad de ställer till med och vad det får för konsikvenser när man fått i sig för mycket.

    Marielle Eriksson

    SvaraRadera